Saturday, February 13, 2010

Sabah, bukan indon.

Saturday, February 13, 2010
Sejak duduk d UTP ni,1 masalah ja aku hadapi.bahasa.mmg semua ckp bahasa melayu.tp,sabah kn 'unik' sket.haha.so,some people x fhm ni apa aku ckp.stress la jg mula2.haha.tp,aku kena besakn diri la kan.but,ada beberapa funny stories aku mau crita sni..

Cerita 1
(tyme dlm Masjid An-Nur)
Bdk Taiping: Org mna?
Saya: Klu kamu dngr sy ckp camni,rasa2 org mna?
Bdk Taiping: Indon ek?
Saya: (trkejut) eh,bkn la.budak sabah.
Bdk Taiping: oh,sory2.
(muka brsalah)

Cerita 2
(tyme ada senior dtg bilik jual tafsir Al-Quran)
Kakak: Nak beli x dik?
Saya: Mmg mau beli kak.tp,skang lum ada duit.kering ni beli buku.
Kakak: klu gitu,adik bagi number la.nnti contact.eh,indon ke?
Saya: eh,xla.orang sabah.bukan indon.
Kakak: oh,budak sabah.patut slang lain.
Saya: (buat muka slumber ja.)

Cerita 3
(tyme ikut explorace MMK,venue chekpoint "cari coins dlm ulat")
Saya: Eeey,aku nda mau pegang!geli..
Abang senior: Ngak mau??kmu ini org apa?indon ka? (dgn slang indon ni kunun)
Teha: xla.orang sabah.
Abang: owh.ala,bukan org sabah mkn ni ka?siap goreng lg?
Saya: esh,xla.mna ada!
(dlm hati ckp, pikir org sabah org asli ka?jakun.haha)

SAYA ORANG SABAH,BUKAN INDON!!

No comments:

uniqueinterference © 2014