Wednesday, September 8, 2010

Al-kisah aku nak balik raya.

Wednesday, September 8, 2010
Tepat jam 5ptg, berakhir la penderitaan budak-budak JAN10 untuk SEM2 tahun ni [sem2 je pun]. petang tu, aku gembira sangat-sangat nak balik SABAH, walaupun mengikut pengiraan masih ada 3 hari lagi aku terkandas kat tanah semenanjung ni. on the way balik V1, terserempak dengan Anis Syahirah.

Aku: Anis, dalam blog bas SPBUMI tu, xda pun dia letak jadual ke KL. apsal ek?
Anis: hahh, xde ke? hurm, tnggu la sat. ada la tu nanti.
Aku: harap-harap la. thanx!

So, malam tu, nak release tension lepas exam, jom g buka pose kat IPOH! haha. aku dan geng kelantan (yu, syu, cik put & syazmira) berangkat la ke Ipoh. aku je kot budak sabah dalam kereta, dorang duk kece kelate, buat paham je la. kata nak belajar kan. lalalalala~

Lepas buka puasa, g shopping sikit2 [sikit ke? hehe], balik la ke UT*. hurm, malam tu, lepas kemas barang & cuci baju, pengsan atas katil. penat otak & penat badan. huhu. tapi, puas!

Al-kisah esoknya, tepat jam 3 petang, bunyi lagu Air plane keluar dari HP aku, gadis manis bernama Fatin Filzati telefon!

Aku: salam. hahh, napa Fatin?
Fatin: Tiara, kamu dah packing x?
Aku: tengah la ni, napa?
Fatin: abang bas tu tepon arr, dia cakap bas gerak sekarang!
Aku: *TERKEJUT* hahh?! aku belum habis packing kot. baju kat bawah, belum angkat lagi ni.
Fatin: hurm, jap aku cakap dgn abang tu tunggu.

*5 minit berlalu*

Fatin: Tiara, bas dah jalan la. dia cakap x boleh tunggu.
Aku: what the?! jadi camna?
Fatin: aku nak try minta ayah aku ambil ni.
Aku: ok2.

Nak memendekkan masa menaip, [x kan asyik nak taip dialog je kan? huhu] ayah fatin ada kerja malam tu. dan lepas ayah fatin marah abg SPBUMI tu [hahahaha], dia cakap ganti bas kami esoknya. TAPI, aku x kira, nak balik mlm tu juga! xkan nak terkandas lama-lama kat UT*? such a bad dreams la!

Dengan segala kudrat yang ada, kami pun memerah otak, camna mau dapat tiket mlm tu juga. oleh kerana panik, keluar la idea-idea pelik & x masuk akal, seperti:

1. sewa kereta g ipoh cari bas, tu pun x tau la ada x.
2. beli ja tiket g negeri lain, bila lalu KL turun la.

Tapi, dalam berfikir tu, x pulak terfikir nak g taman maju, beli tiket. huhu. last-last, baru la muncul idea tu. so, pegi la, and tanya PLUSLINER, ada x tiket pegi KL. alhamdulillah, ada! yeahh! happy kot masa tu. :D

So, kesimpulannya, kalau berurusan dengan bas luar lagi la teratur, daripada bas UTP tu, cam hampeh je. aku dengar cerita, bas lain pun ada yang lambat 3 jam & 1 jam. lambat ok lagi kot. daripada kes aku?!

Sekarang, aku berada kat tanah KL, rumah aunty. esok flight balik sabah, jam 6.30pm. suka-suka! wait for me k sabah! 8 bulan dah x jejak tanah sabah!

3 comments:

Rainy Dhiya said...

siannye ko!!! huhu... len kali bli kat tmn maju je... sng.... pastu... bas tu sgt la selesa utk tido... haha.. gerenti lena smpai ko landing kat bahu org pon x seda....

Hani Tiara Hifni said...

haha. memang pasni aku akan beli kat tmn maju je. serik kot. xnak beli utp punya!! boikot99.

Fatin Filzati said...

hahahahaha throwbacking in your blog. ahh tak boleh lupa la ini cerita. Rindu nak bermusafir lagi sesama. Take care love :)

uniqueinterference © 2014