Saturday, May 15, 2010

SEM 1 dah habis :)

Saturday, May 15, 2010
Alhamdulillah,1st sem aku kat UTP dah habis. layak ka aku lega camni? aku x sanggup mau lega, because my exam was totally messed up. 4 paper aku jawab, 1 paper 3 jam dalam dewan. masa menjawab tu, umpama bayi yg baru lahir ja x tau apa2.

urgghhh, ni la terlampau leka dgn kehidupan U. kan dah terhantuk. baru mau menyesal sekarang. apa guna?

nasihat aku utk kwn2 yg mau menjejakkan kaki ke U/matriks/kolej, jgn la leka2 d sana. ni bukan mcm skolah lagi, bulih kamu main2. kalau d maktab tu, main2 pun masih lagi dapat A kan? d U? lu pikirla sendiri. konfem x dapat punya.

so, x kan next sem pun aku nak jadi gini? aku dah tekad, nak study betul2 pasni. serius, aku dah menyesal. hopefully 2nd sem aku dpt jadi full time student [sebelum ni part time ka?] :)

16 mei :) 2 benda best. hari guru & aku dah 4 bulan kat UTP. 4 bulan? cepatnya masa berlalu. rasa mcm baru ja semalam aku & papa rushing tempah tiket nak pegi tronoh ni, yang ramai org x tau kewujudannya. "hahh,tronoh? d mana tu?" tu la respon2 yang aku selalu dpt bila cakap aku study kat tronoh. bagus lg ckp : "saya study d perak" haha :)

not forget to mention, happy teachers day to all my teachers. x kira la guru masa tadika ka, sekolah rendah [st. agnes] or sekolah menengah [MRSM KOKI]. i love all of u. tanpa kalian, siapalah kami yang bergelar seorg pelajar. heart u all. [ada ka guru yg baca blog aku?haha]


just nak cerita sikit pasal life aku. aku join charity work, Majlis Kanser Nasional [MAKNA] baru2 ni. actually, masa isi borang nak jadi volunteers tu, 1 ja dalam fikiran aku, nak sibukkan diri supaya x rindu family kat sabah. sebab masa tu aku rindu gila kot dgn rumah. haha.

but then, things happen so quickly. so many things happen in just a blink of an eye. aku datang general meeting MAKNA, & tiba2 kena lantik jadi hicom. aku yang blur2, hanya dpt cakap : "apakah?" mau tau time tu apa aku rasa? rasa mcm kena buli, sebab kakak2 lain x mau pegang tanggungjawab ni [dorang yg ckp].

so, aku yang x dapat ckp tidak pun, redha ja la. masa tu actually dlm fikiran aku, mmg x peduli sudah. sebab aku stress duduk d UTP. ya. memang aku stress duduk d UTP masa tu.

tapi, masa berlalu. perasaan rindu dgn sabah aku buang jauh, kak dora & teha pun pujuk2 aku. dan dalam masa tu aku banyak libatkan diri dalam MAKNA, sebab kami buat event 1 week.

apa aku dapat? aku jumpa life d UTP. boring bertukar jadi excited. aku mula kenal orang. aku mula kenal UTP. aku dapat rasa keseronokkan d UTP. haha.

serius, aku x sabar event MAKNA bulan 8 nanti. memang aku tau, masa2 stress akan dtg, tapi mesti berani la kan, ambil risiko. at least aku ada pengalaman handle event besar [ya, walaupun aku tau kalau aku bukan hicom, x bagi effect juga sama mereka].

dan aku mau cakap special thanx kat sini utk president MAKNA, taufiq. aku rasa pembaca blog aku kenal juga. napa ckp thanx? sebab ko la PM paling ROCK. haha. gurau! sebab ko support aku dari belakang, & yakinkan aku yang aku boleh buat. [aku pandai hilang semangat kadang2]

cuti ni aku balik KL. aku jeles dgn kwn2 yang dpt balik sabah. tp, papa ckp rugi beli tiket if seminggu ja balik. redha je la. :)

4 comments:

Nur Fatin Filzati Mahmud said...

Tiara!! miss you so much..
mmg ibarat baby br melihat dunia ms exam..heee
enjoy your life d kl, okey??
take care always =]

Hani Tiara Hifni said...

fatin filzati! miss u too :)
hehe, thanx.
fatin pun enjoy cuti ni k..
love u, muah2.

KiTa_KaWaN said...

Fly To : Hani Tiara..

bab2 sokong org, aku mmg bole..tp bukan untuk diri sndiri. Bahkan, sejak masuk dalam ni, dan sehingga kini, kegembiraan aku PALSU. Belum ada lagi yang benar2 aku maksudkan sbg gmbira berada di sini..

kehidupan mmg gini. Sesekali kerana usia kita, ramai je yang nak buli2...tp jgn riso..kami MAKNA, adlah kluarga yang membuli dgn kasih sayang..kerana kami sayang, maka ko dimanjakan umpama adik...adik yang disayag..hhe(teha jgn jeles...)...

btw, semua pun puas hati dgn kerja ko...so dun wory..

we'll gonna rock this campus this August!! UTP, wait for US!!!!

Hani Tiara Hifni said...

waahhh,komen taufiq buat aku terharu.huhu.

thanx3X!!!!hehe.

lepas ni,klu kena buli,aku akan anggap la seperti adik bongsu.haha.bangganya menjadi muda.. :)

uniqueinterference © 2014