Saturday, June 5, 2010

Polis, ko mantap la!

Saturday, June 5, 2010
Yes, ada kemajuan. aku dah update semalam, aku update lagi hari ni. actually aku nak story cerita aku ni. cerita bengong. haha!

Semalam, lepas kak dora & teha sampai ja dari v5, kami pun pergi la makan. sekali masa kat luar tu, ada road block pula.


Cemas pertama: kami tarik2 tali pinggang. tu biasalah kan. ok, bila dah pakai tali pinggang tu, buat2 cool la dpn polis.

Cemas kedua: dia suruh berhenti pula. ok fine, kami ingat nak tngk lesen kak dora ja la kan. biasala tu. then after polis ni tengok lesen & IC kak dora, polis tu cakap: "berhenti kat tepi sana ek. then semua turun."

Cemas ketiga: kami yang agak terkejut, pun rasa cemas la. what the fish?! apa salah kami? jangan salahkan ibu2 mengandung. eh, silap. jangan salahkan budak2 U. huhu. so, kami pun turunla.

Cemas keempat: aku dah gabra ni. dalam fikiran aku, apsal suruh turun. nak test air kencing ka? haha. polis ni belek2 IC kak dora & lesen. ambil nombor plate. then, tetiba minta IC aku & teha. hahh? IC kat dalam kereta la. then, polis tu ckp xpe. fuhh, ada kelegaan di situ. then, polis tu ckp boleh balik. lega-lega.

Ni la pengalaman first aku kena tahan kat road block. kat Sabah, selama aku hidup 17 tahun kat sana, hampeh x pernah pun aku nampak road block. haha. x tau la sebab aku jarang keluar kot, hidup asrama kan. tapi setahu aku my mommy & daddy pun x pernah kena tahan. kat sini? jadi, jom ke sabah if x mau kena tahan JPJ. jom2. haha. :)

2 comments:

Fatin Filzati said...

ngahaha
what the fish in the pond??
hihi. jom2 ke sabah bah =)

Hani Tiara Hifni said...

jom ke sabah!! haha.

uniqueinterference © 2014